Analiza spółki. British Automotive Holding.

 Moje analizy nie są podstawą do jakichkolwiek decyzji inwestycyjnych, ani poradą inwestycyjną. Jestem amatorem a nie doradcą. Opisuję swoje własne przemyślenia, a jeśli się z nimi nie zgadzasz, rób swoje. To jest właśnie piękne w inwestowaniu – branie odpowiedzialności za własne decyzje.

Drugi „składnik” starego Marvipolu. Właściciel postanowił wydzielić część zajmującą się obrotem samochodami. Niestety nastąpił problem – Jaguar Land Rover wypowiedział w 2018 r. umowę importerską ze skutkiem od 2020 r.

Zarząd posiada akcje

Tak. Główny właściciel ma ich 41%.

Znam i rozumiem biznes

Tak. Firma zajmuje się sprzedażą samochodów.

Stabilny i rosnący zysk

Tu powstał problem. Zysk rósł dynamicznie, ale opierał się na imporcie aut. Od 2020 r. pozostanie znacznie mniej korzystna rola dilerska. Zysk z pewnością spadnie.

Spółka nie ma wysokiego zadłużenia

Niestety ma.  Zobowiązania prawie równają się aktywom. Z drugiej strony aktywa obrotowe mogą pokryć zobowiązania krótkoterminowe.

Spółka jest tania

Spółka jest bardzo tania. C/Z wynosi niespełna 5. Jednak wobec utraty istotnej części przychodów, w przyszłości może powstać problem

Spółka wypłaca dywidendę

Tak.

Podsumowując. Podstawy działalności spółki zostały zachwiane. Wstrzymałbym się z zakupem, obserwując, co stanie się w 2020 r. Z drugiej strony – dywidendy są naprawdę hojne.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *