Moje analizy nie są podstawą do jakichkolwiek decyzji inwestycyjnych, ani poradą inwestycyjną. Jestem amatorem a nie doradcą. Opisuję swoje własne przemyślenia, a jeśli się z nimi nie zgadzasz, rób swoje. To jest właśnie piękne w inwestowaniu – branie odpowiedzialności za własne decyzje.
Drugi „składnik” starego Marvipolu. Właściciel postanowił wydzielić część zajmującą się obrotem samochodami. Niestety nastąpił problem – Jaguar Land Rover wypowiedział w 2018 r. umowę importerską ze skutkiem od 2020 r.
Zarząd posiada akcje
Tak. Główny właściciel ma ich 41%.
Znam i rozumiem biznes
Tak. Firma zajmuje się sprzedażą samochodów.
Stabilny i rosnący zysk
Tu powstał problem. Zysk rósł dynamicznie, ale opierał się na imporcie aut. Od 2020 r. pozostanie znacznie mniej korzystna rola dilerska. Zysk z pewnością spadnie.
Spółka nie ma wysokiego zadłużenia
Niestety ma. Zobowiązania prawie równają się aktywom. Z drugiej strony aktywa obrotowe mogą pokryć zobowiązania krótkoterminowe.
Spółka jest tania
Spółka jest bardzo tania. C/Z wynosi niespełna 5. Jednak wobec utraty istotnej części przychodów, w przyszłości może powstać problem
Spółka wypłaca dywidendę
Tak.
Podsumowując. Podstawy działalności spółki zostały zachwiane. Wstrzymałbym się z zakupem, obserwując, co stanie się w 2020 r. Z drugiej strony – dywidendy są naprawdę hojne.